Ми показуємо вам матеріали та статті для ролі Коханих.

Як проводити індивідуальні зустрічі з працівниками-ветеранами

Індивідуальні зустрічі 1:1 (one-to-one) — один із важливих інструментів для побудови комунікації та підтримки працівників-ветеранів — як під час реадаптації, так і впродовж всієї подальшої роботи в компанії. Вони допомагають ветеранам та ветеранкам відчути себе почутими, а вам — краще ідентифікувати та забезпечувати потреби колег, надавати регулярний зворотний зв’язок та створювати середовище із довірливими взаєминами. Водночас такі зустрічі дають змогу проговорити очікування та спільні цілі, підвищити рівень залученості, ефективності й задоволеності працівників та покращити внутрішні процеси в компанії.


Періодичність та структура персональних зустрічей із ветераном/кою не має відрізнятися від зустрічей з іншими працівниками команди. Та водночас маємо декілька порад, які допоможуть зробити вашу взаємодію комфортною.

Готуйтеся до зустрічі

Приділіть час для підготовки до запланованої зустрічі: перегляньте стан справ за поточними завданнями, перевірте записи з останньої зустрічі та визначтеся, чи є важливі моменти, до яких варто повернутися.


Визначте для себе, що саме ви хочете дізнатися та обговорити на цій зустрічі. Ви можете прописати приблизні теми, яких варто торкнутися. Будьте чіткими та лаконічними, ставте конкретні запитання.
Ось деякі приклади:

Про поточні завдання, умови роботи та завантаження

  • Під час виконання яких завдань останнім часом ти почувався/лась найбільш мотивованим?
  • Чи є в тебе зараз якісь перепони, що можуть заважати твоїй роботі?
  • На твою думку, як можна поліпшити робочі процеси, чи є якісь проблеми та як це можна виправити?
  • Які з останніх робочих завдань давались тобі легко та не викликали складнощів, а які — навпаки?
  • Чи комфортно тобі працювати з командою? Як ти гадаєш, ми можемо щось зробити, щоб покращити взаємодію в команді?

Якщо ви маєте в компанії систему корпоративної підтримки для колег з військовим та бойовим досвідом, можете також запитати, чи користувалися працівники нею, чи зручна вона для них та чи є в ній щось, що можна покращити.

Про зворотний зв’язок щодо роботи

  • Чи достатньо зворотного зв’язку ти отримуєш від мене? Чи влаштовує тебе його якість? Тобі потрібно більше чи менше відгуків стосовно твоєї роботи?
  • В якому аспекті роботи тобі хотілось би отримати більше підтримки та допомоги з мого боку?

Про кар’єрний розвиток

  • У яких професійних напрямах тобі хотілося б розвиватися/вчитися?
  • Чи є область поза поточною роллю, у якій тобі хотілося б себе реалізувати?
  • Чи є якісь навички, які тобі хочеться покращити в найближчому майбутньому?
  • Над якими проєктами тобі хотілося б працювати?
  • Які напрями в роботі нашої компанії для тебе зараз є найцікавішими?

Для більш невимушеного початку розмови, особливо з новим співробітником/цею, спробуйте поставити мінімум одне запитання, спрямоване на особистий контакт. Робити це бажано спочатку, щоб подолати незручність моменту «старту комунікації» та налагодити контакт. А потім переходьте до інших запитань.

Давайте зворотний зв’язок та можливість висловитися

Перед зустріччю ви можете попросити співробітника/цю підготувати план зустрічі та запитання, які він/вона хоче обговорити. Так ви дасте змогу людині проявити активність та покажете її важливість, щире бажання допомогти й сфокусуватися на головних речах.

Якщо під час зустрічі 1:1 у вас немає потреби давати зворотний зв’язок щодо роботи працівника/ці, розв’язувати конкретні проблеми чи питання, можна обговорити якийсь кейс/поточний проєкт або попросити допомоги чи почути думку працівника стосовно іншого проєкту чи ситуації, не пов’язаної з ним безпосередньо. Це допоможе підвищити рівень довіри та стимулюватиме генерацію нових ідей.

Створюйте безпечний простір для конфіденційної розмови

Переконайтеся, що середовище для зустрічі є приватним та захищеним. Ваші колеги-ветерани/ки мають почуватися комфортно, говорити відкрито, чесно та без страху, що їх засуджуватимуть чи тиснутимуть. Так ви також сприятимете відкритій комунікації, де ваш/а співрозмовник/ця почуватиметься комфортно та готовим ділитися своїми думками та ідеями.
А якщо немає змоги провести зустріч наживо, оберіть інший формат, зручний людині, наприклад, аудіо- чи відеодзвінок. І пам’ятайте: ваші зустрічі не мають бути довгими та мають проходити тільки у робочий час.

Пам’ятайте про етику та не обговорюйте теми, які не впливають безпосередньо на робочий процес

До прикладу, у працівників-ветеранів може спричиняти дискомфорт обговорення військової служби та такі запитання: «Чи відчуваєш ти себе чужим в колективі?», «Тебе тягне назад?», «Що скажеш про ситуацію на фронті?», «Відчуваєш, що після повернення в тебе почали з’являтись якісь проблеми з ментальним здоров’ям?».
Персональні зустрічі — це не сеанс психотерапії, а формат, у якому ви можете дати працівнику/ці зворотний зв’язок щодо роботи та підтримку, обговорити теми, що хвилюють, та плани подальшого професійного розвитку.
Для працівників-ветеранів це також важливий інструмент підтримки на етапі реадаптації та повернення в цивільний колектив. Зустрічі допомагають додати впевненості у розбудові цілей та дають змогу ще більше залучитись в процеси й команду та обговорити можливі складнощі на шляху.

Зафіксуйте результат вашої комунікації та відстежуйте результати після зустрічі

Наприкінці зустрічі обговоріть та синхронізуйте висновки, ідеї та подальші плани з колегою-ветераном. Результатом вашої зустрічі може бути список дій — хто, що, коли і як робитиме.
Індивідуальні зустрічі є дуже практичним інструментом. Якщо спільне обговорення підкріпити наступними діями, то це допоможе ефективніше виконувати поставлені цілі та досягати кращого результату. Водночас важливо не тільки отримати результат, а й вміти ретроспективно його оцінити і вирішити, що ми наступного разу зробимо краще, а що так само добре, як цього разу.
Ще один важливий індикатор того, що ваші зустрічі віч-на-віч працюють — це довіра в команді та компанії. Коли у працівників не виникають побоювання, що їх не зрозуміють чи навіть засуджуватимуть, і вони знають, що ви їх підтримаєте, навіть якщо щось піде не так. Тож почуття довіри та безпеки – фундамент вашого успіху.

Подзвонити нам