Ми показуємо вам матеріали та статті для ролі Коханих.
Поява на ринку праці дедалі більшої кількості ветеранів і ветеранок ставить перед роботодавцями завдання не лише ефективно, а й етично наймати та інтегрувати людей з військовим досвідом. У другій частині розповімо, як підготуватися до цього та як відмовляти, якщо ви обрали іншу кандидатуру.
Передусім варто зазначити, що армія — також місце роботи, де є своя «корпоративна культура», кар’єрне зростання, здобуваються певні навички, як професійні, так і особистісні. До того ж, у багатьох ветеранів і ветеранок це не єдиний професійний досвід, тому варто комплексно дивитися на бекґраунд людини. Про нього ви можете дізнатися з резюме ветерана або ветеранки, або ж на співбесіді.
Як успішно й комфортно провести співбесіду, ми розповіли в першій частині матеріалу. Та якщо ви обрали іншу людину та маєте відмовити, подбайте про чесний і вчасний фідбек.
Зворотний зв’язок після інтерв’ю надзвичайно важливий. І поганим є лише тоді, коли відсутній. Набагато легше сповістити про позитивне рішення (тоді одразу зазначте тривалість бюрократичних процедур). Давати негативний фідбек природно важче: виникає страх образити людину чи викликати нерозуміння, конфлікт. Важливо пам’ятати, що негативний зворотний зв’язок стосується не ветерана чи ветеранки, а певних його чи її компетенцій, яких поки недостатньо для певної вакансії.
Негативний фідбек має нести користь, мотивувати для розвитку. Ми зібрали рекомендації, як можна етично його надати:
Навіть якщо після співбесіди ви не запропонували офер, це корисний досвід для обох сторін. Спілкуючись із ветеранами й ветеранками, вам буде дедалі легше проводити наступні співбесіди та запрошувати на роботу людей з військовим досвідом. Якщо ви прагнете це робити, скажіть ветерану чи ветеранці про це: вони зможуть порадити на цю посаду своїх побратимів або посестер.
Надалі розповімо, як бути максимально готовими до найму й інтеграції ветеранів і ветеранок до вашої команди.
Ветерани й ветеранки — це молоді люди, середній вік яких за даними Українського ветеранського фонду 30—40 років. І сьогодні, і за десятиліття вони складатимуть вагому частину ринку праці. Тож їх ефективне й етичне залучення — це питання і сьогодення, і майбутнього. Аби залучати найпрофесійніших кандидатів і кандидаток, варто адаптувати корпоративну культуру, внутрішні процеси вашої компанії.
Підготовка до найму ветеранів і ветеранок є важливим кроком до розвитку як вашої організації, так і українського ринку праці та суспільства. Втім, у багатьох компаній зараз трапляється схожа помилка: через світлий намір залучити людину з військовим досвідом вони нівелюють її готовність і мотивацію до роботи на певній посаді. Тож коли ветеран чи ветеранка не проявили себе і співпраця не складається — як із будь-якою людиною, що не має мотивації — компанія виявляється незадоволеною. Відтак, настає хибне розчарування у всіх ветеранах і ветеранках. Тому вкрай важливо наймати передусім потрібного вам фахівця/-чиню з відповідними навичками й рівнем залучення.